tisdag 13 mars 2012

Tack för mig

I samband med RFSU:s kongress på Gotland förra våren pratade jag med lite olika personer om vilka möjligheter som fanns att engagera sig i RFSU Stockholm. "Internationella gruppen" var ett uttryck som återkom och efter sommaren satt jag plötsligt på ett café mittemot två par andra nyfikna ögon jag aldrig sett förut. Gruppen hade varit vilande och vi var överens om att den skulle få vakna till liv igen!

Efter en hel del middagsdiskussioner, lösa anteckningar, många mejl, tröskningar av kontaktlistor och skapande av administrativa rutiner hade vi en grupp igen. En grupp som under hösten formats och formats om för att nu bestå av en kärna av peppade och grymma personer som vill fortsätta prata internationell sexualpolitik under lång tid framöver! Och fler ska vi bli! 

I dagarna har jag precis börjat på ett nytt jobb och är helt slut men glad! Ungefär samtidigt som jag fick besked om jobbet blev jag vald till vice ordförande för RFSU Stockholm vilket gjorde mig än mer glad, stolt och nu; aningens förvirrad av allt nytt som händer på en gång :)

Det nya uppdraget betyder dock att jag inte längre kommer att kunna vara projektledare för internationella gruppen. Jag kommer helt enkelt inte ha tid att göra ett så pass bra jobb som gruppen förtjänar. Det är därför alldeles utmärkt att Ellen Nordlund precis sagt ja till att ta över!

Samtidigt fortsätter arbetet med delat ansvar där Hedvig Berntell och Desirée Lichtenstein är ansvariga för studiecirkeln och Karin Hjerpe och Anna Johansson Dahl är ansvariga för planeringen av projektresan.

Till alla er som ännu inte tagit steget att komma på en träff och se hur fantastiskt trevligt och inspirerande det är att vara en del av internationella gruppen i RFSU Stockholm: gör det under våren! 

Varma hälsningar 
/Sandra Ehne, projektledare för internationella gruppen 2011-2012

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar